Tulen pyörittelyä

Olen nyt reilu vuoden harrastanut tulen pyörittelyä. Vähän eksoottisempi harrastus, joka tuli tuttavan kautta. Hän on harrastanut tulenpyörittelyä jo vuosia ja näin että hän myös opettaa sitä. Otin sitten yhteyttä ja siitä se palo tähän harrastukseen alkoi.

Tulenpyöritys on oma juttunsa kyllä. Toisaalta tulen ja keppien kanssa pelaa fysiikan lait, mutta aina ei mene niin kuin on suunnitellut ja voi sattua pahastikin. Minulle ei onneksi pieniä palovammoja lukuun ottamatta ole vielä mitään pahempaan tapahtunut. Yhtä liikettä harjoittelen aina monen monta kertaa, ennen kuin otan tulen mukaan siihen. Liikettä tehdessä pitää olla varmat otteet ettei käy vahinkoja.

Pari esitystäkin olen jo ehtinyt tekemään live yleisölle. Yhden tuttavani kanssa ja yhden yksin. Toni Nieminen oli paikalla kuvaamassa Jonna Råsengardin kanssa, kun esiinnyin yksin. Tässä linkki Tonin tekemään videoon: https://www.youtube.com/watch?v=xb3LwRBOw4I

Myös viime Syksynä olin mukana Halloween kuvauksissa. Tässä Toni Niemisen kuvaama ja editoima video: https://www.youtube.com/watch?v=QHCNoXL4cAw&t=5s

Ja niinhän se on, että kun joku vie mukanaan niin se on menoa. Olen tehnyt itselleni kaksi pitkää keppiä ja muutaman lyhyen koeversion. Myös poit olen tehnyt itselleni. Siivet tilasin muualta ja hula-vanteesta haaveilen.

Nyt kesällä ei ole päässyt harjoittelemaan tulen kanssa, kun on ollut metsäpalovaroitus päällä liki koko ajan. Mutta kohta on syksy ja talvi, niin sitten taas pääsee "leikkimään" tulella.

Kuvaaja Jonna Rosengård

Tuliterveisin Mari

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pyöräilyä

Pikkulaukku

Paljon tylsää aikaa