Telttaretkellä Pirkan Taival, Päivä 2

24.6.2019 heräsimme Haukkamaan teltta-alueelta kuuden aikaan aamulla. Aika aikaisin, mutta olimmehan jo menneet yhdeksältä nukkumaan, joten se riitti hyvin. Prismasta ostettu 2 hengen teltta toimi hyvin tämän yön. Haaveena on kyllä ostaa "oikea" kunnon teltta sadesuojineen jossain vaiheessa. Miehelläni oli vähän parempi makuupussi, minulla aikas ohkanen, joten keskellä yötä piti vähän kaivaa enemmän vaatetta päälle.

Söimme aamupalapuurot, pakkasimme kamat ja lähdimme vaeltamaan eteenpäin kohti Helvetinjärven kansallispuiston Helvetinkolua.

Lähellä teltta-aluetta löytyi vesipiste. Siitä sai ihanan kylmää vettä.
 Tämä Biltemasta löytynyt kaasupullo ja siihen poltin. Toimivat todella hyvin, suosittelen!
 Nyt reitti oli selkeätä kun olimme jo Helvetinjärven kansallispuiston mailla. Reitti oli merkitty todella hyvin siellä, mutta oli kiva aina välillä katsoa kartasta missä mentiin.
Helvetinkolulla käytiin juomassa kahvit. Täällä "piti" monen monta kertaa käydä kun kävin koulua Ruovedellä. Nyt saan käydä täällä ja ihan erilainen arvostus paikkaa kohtaan on. Ihanat maisemat! Siellä näimme myös vanhan pariskunnan istuvan lähekkäin ja katselevan maisemia. Se oli herttaista.

Retkemme päätepysäkki oli Ravintola Helvetinportin parkkipaikka. Tottahan toki oli pakko tilata villisika hampurilainen kyytiä odotellessamme. Oli kyllä hyvää! ( vaikka vähän tyyristä kyllä ;) )

Toisena päivänä vaelsimme liki 10 kilometriä. Edellisen päivän kävely tuntui jaloissa, mutta kuitenkin oli mukava vielä vaeltaa. Kokonaisuudessaan retki oli sellainen, että haluan kyllä harrastaa tällaista vaellustelttailua useamminkin. Melkein koko matka oltiin hyvässä hengessä mieheni kanssa. Mitä nyt toisen päivän aamuna vähän kinaa tulikin. Mutta hei, se on parisuhde se!

Täytyy pitää mielessä kalenteria täyttäessä, että uusi retki olisi kiva saada toteutumaan vielä tänä kesänä. Pidetään peukkuja pystyssä! Jos löytyy vinkkejä tällaiseen harrastukseen, niin kerro ihmeessä. Kaikki vinkit on arvokkaita.