Roni-pupu

Tässä on ihana pupumme Roni. Hän on kohta kaksi vuotta täyttävä Hermeliinikaniini. Minä olin monta vuotta vastaan eläimen hankkimista, mutta kun lapset vuodesta toiseen pyysivät päädyin hommaamaan tämän kanin meille.

Olin ajatellut, että kanit eivät juurikaan seurustele ja syövät vain päivät pitkät ruohoa. Roni kyllä yllätti positiivisesti. Se tulee vastaan kun aamulla herään, tulee viereen nuolemaan naamaa ja on muutenkin sosiaalinen. Oli kyllä huippu juttu, että saimme tämmöisen kotiimme.

Onhan siitä ollut harmiakin papanoiden ja pissaamisen suhteen. Mutta leikkauksen jälkeen ei nekään ole enää olleet niin pahoja "vaivoja". Kaveria olen hänelle miettinyt, olen lukenut, että kaneille tekisi hyvää, että niillä olisi kaveri. Kuitenkin päiväseltään joutuu olemaan yksin kotona, niin olisi jotain seuraa. Siinä on vaan se ongelma, että kun tämä meidän Roni on 24/7 vapaana, että miten uusi kani käyttäytyisi? Oppisiko se myös sisäsiistiksi? No, eihän se selviä kuin kokeilemalla, mutta mennään eka kesän kiireiden ohi ja katsotaan sitten otetaanko toinenkin kani meille.

Ronista tulee, myös juttua tänne. Hän se aina keksii kaikkea kivaa ja niistä sitten kertoilen teillekin.

Kesälämpimin terveisin Mari

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pyöräilyä

Pikkulaukku

Paljon tylsää aikaa