XXL-Dance®

Reilu puolitoista vuotta sitten sain kuulla, että XXL-Dance®- konseptiin etsitään ohjaajia. Innostuin heti asiasta ja ilmoitin sen perustajalle Mimmu Pietilälle, että minä haluan ainakin mukaan. Konsepti kuulosti hyvältä ajatukselta, oma tanssitunti naisille, jonka BMI on 30 tai yli. Siellä ei tarvinnut osata mitään, ajatus on, että teet liikkeet miten itse pystyt ja haluat. Mitään ei tarvitse hävetä ja tarkoitus on pitää vaan hauskaa.

Vuosi sitten kesällä sitten kouluttauduin XXL-Dance® -ohjaajaksi. Olin koulutuksen jälkeen muuttanut jo toiseen asuntoon, mutta minulla oli vielä avaimet vanhaan kämppään ja siellä sitten tyhjässä olohuoneessa pidin ensimmäisen XXL-Dance® -tuntini. Se oli samalla näyttötuntini, joten kuvasin tunnin ja lähetin sen tarkastettavaksi. 

Saman vuoden syksyllä sitten pidin ensimmäisen  "virallisen" tunnin Kettukallion päiväkodin salissa. Muistan kuinka paniikissa olin ennen tuntia. Ahdisti aivan kamalasti ja mietin, että mihinkä minä olen taas lupautunut? Jopa otin käyttööni sen, että katsoin itseäni peilistä ja sanoin, että hyvin se menee ja kyllä sinä osaat. Ensimmäinen tunti ei sitten mennyt ihan putkeen, sillä avaimeni eivät toimineetkaan ja kiinteistönhoitajalla ei ollut valtuuksia avata minulle ovea. Tanssimme sitten Kettukallion päiväkodin pihalla. Tunti meni kuitenkin ihan hyvin, ainakin tanssijat jatkoivat tunnille tulemista muina viikkoina ja minä olin, että huh! ainakaan tämän pahempaa ei voi tapahtua. 

Siitä alkoi sitten minun XXL-Dance® matkani. Perustin loppuvuodesta myös Mallinkaisille ryhmän. Keväällä oli molemmissa Tervakoskella ja Mallinkkaisilla ryhmät ja nyt syksyllä alkoi taas ryhmät molemmissa paikoissa. Myös uutuutena otin Tervakoskelle XXL-Dance® Everybodyn. Everybody tunnille saa osallistua kaikki, joten vielä isompi ryhmä pääsee nauttimaan ihanasta konseptista.

Näitä ryhmiä on aivan mahtavan kiva pitää. Sen lisäksi, että on mukava tanssia, on se mukavaa, kun näkee muilla hymyn korvissa asti. Monille ihmisille tämä on ensimmäinen paikka vuosiin, johon he tulevat liikkumaan ja jopa tykkäävät siitä. Tunnen olevani etuoikeutetussa asemassa, kun saan tätä konseptia jakaa eteenpäin. 

Olen myös oppinut itsestäni paljon tämän vuoden ajan, kun olen tansseja pitänyt. Se alkupaniikki, joka minulla oli ennen tunteja on hälvennyt, mutta ei tietenkään kokonaan poistunut. Jotenkin sitä pitäisi muka omasta mielestään aina olla niin hyvä tai parempi, mutta onneksi olen myös oppinut antamaan itselleni siimaa tässä asiassa.  Monet monet kerrat olen, jo "mokannut" tansseja ohjatessani. Joko sanon tai teen jotain tyhmää, mutta se ei enää häiritse. Elämäänhän tänne on tultu ja kukaan ei ole täydellinen. Se on toisaalta ihan hauskaa ja tuo piristystä tunnille, kun ohjaaja on vähän hömelö välillä. 

Tässä vielä tanssijoiden mielipiteitä tunneilta:
* On ollut kiva tunnelma ja täällä ei tarvitse nolostua vaikka ei aina tanssiliikkeet mene oikein. Hyvää rytmikästä musiikkia, jonka tahdissa on ilo liikkua. Hyvä, kun näytät liikkeet aina etukäteen.
*Kivat musat on ollut!
*Saa olla reipasta musiikkia, mutta on nytkin tullut lämmin! Et hyvä näin!
*Tunneilla on ollut huikean hauskaa, kynnys olla mukana on pieni, saa toimia itsenäisesti jos jotain ei osaa.
*Kivaa on, rento ja jännittämätön tunnelma ja iloinen porukka.
*Mahtava fiilis joka kerran jälkeen!
*Kiitos Mari. Ihana uusi harrastus!

Jos sinua kiinnostaa tulla kokeilemaan tunnille mitä XXL-Dance® on, niin tässä linkki minun sivuilleni. Sieltä löydät Tervakosken ja Mallinkaisen tunnit. https://www.marimetsala.fi/xxl-dance.

Muut paikkakunnat löydät XXL-Dance®n virallisilta sivuilta https://www.xxldancefinland.com/

Tanssiterveisin Mari

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pyöräilyä

Sukkaa pukkaa

Pikkulaukku