lauantai 10. elokuuta 2019

Frisbee golf, twerkkausta ja saliharjoittelua

Tänään oli aktiivinen päivä. Olin poikani ja mieheni kanssa aamulla pelaamassa Frisbee golfia tunnin verran. Päivällä minulla oli Twerkkaus opissa polttariseurue ja sen jälkeen vielä salille treenaamaan ystävän kanssa.

Poikani oli ensimmäistä kertaa pelaamassa kanssamme Frisbee golfia. Ei aluksi halunnut tulla, mutta sitten suostuikin. Ja ainakin minusta vaikutti, että heti kyllä tykästyi pelaamiseen, kun sen aloitimme. Ihanaa jos saadaan tästä koko perheen juttu!

Tämä oli eka kerta kun opetin Twerkkausta. Polttariseurue kyllä tykkäsi kovasti, näytti olevan hauskaa. Olin tehnyt heitä varten yhteen biisiin koreografiat, jota sitten harjoittelimme. Minua jännitti ihan hirveästi jo monta päivää ennen opetusta. Mutta olen tyytyväinen, että otin tämän tilaisuuden vastaan. Aina kannattaa yrittää ylittää itsensä ja sen kyllä tänään tein!

Tässä kuvassa käyn vielä ennen polttariseurueen saapumista koreografiaa läpi. Odottavan aika on pitkä, varsinkin kun jännittää!


Olen nyt käynyt ystäväni kanssa muutaman kerran 1stGymin salilla parin viikon aikana. Aloitin kuntosaliharjoittelun siellä yli kolme vuotta sitten. Tämä oli osa isoa elämäntapamuutostani. Nyt reilu vuoteen en ole pystynyt treenaamaan selkäni takia, mutta nyt se on jo sen verran kunnossa, että voi sanoa että pystyy nousujohteisesti treenaamaan. Tai ainakin niin toivon, aika näyttää sen.

Olemme aloittaneet aika perus jutuista. Kaksi liikettä per lihasryhmä eli moninivel- ja eristävä liike. Käymme läpi jalat, selän ja rinnan. Yhteensä alkuun tuli koko ohjelmassa 6 liikettä. Nyt olemme lisänneet yhden selkäliikkeen lisää plus jalkoihin ja rintaan lisää painoa.

Lopussa meillä on 9 liikkeen vatsaosuus, jossa on huomioitu erikseen vinot-suorat- ja selkäpuolen lihakset. Koko core käydään siis huolella läpi. Alussa meillä oli 30 sekuntia aikana mitä liikettä teimme yhden kierroksen. Sen jälkeen lisäsimme ajan 40 sekuntiin. Ja nyt viimeksi teimme 2 kierrosta.

Treenaamme sillä periaatteella, että jos edellinen treeni ei tuntunut missään niin seuraavalla kerralla lisäämme volyymia. Näin ei tule ylilyöntejä heti alkuun ja kroppa ehtii tottumaan taas saliharjoitteluun.




Olen edelleen onnellinen siitä, että selkäni antaa minun jo treenata. Punnerrukset aloitan aina lankusta ja sitten siirryn polvet maassa versioon viimeistelemään sarjan.

Aktiivipäiväterveisin Mari

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Laatikon duunailuja

Pääsin taas askartelemaan. Ostin itse koottavia autoaiheisia laatikoita. Maalasin osat ylijääneellä hailakan vaaleanpunaisella seinämaalilla...