Itsensä etsimistä

Lupasin kirjoitella minun Yinfull-Yoga-,  meditaatio ja rentoutusohjaajan koulutuksesta, joten tässä minun alkutaipaleeni.

Koulutushan alkoi, tämän vuoden Helmikuussa. Koulutuksen järjestää Happylifestyle-Hali. Meillä oli ensimmäinen koulutusviikonloppu tuolloin ja se pidettiin Nummelassa, Air Hotelin tiloissa. Perjantaina meillä oli Yinfull-Yoga koulutusta. Lauantaina ja Sunnuntaina Meditaatio-ja rentoutusohjaajan koulutusta.

Innokkaana lähdin koulutukseen ja voin sanoa, että oli todella mielenkiintoinen viikonloppu. Totta puhuakseni olin todella peloissani ja mietin, että mihinkä sitä on tullut lähdettyä. Tämä on minulle ihan uusi maailma, tai siis olenhan minä Jooga tunneilla käynyt, mutta pinnallisesti. Nyt tämä syventyminen on pistänyt pääni pyörälle. Paljon sellaista tietoa, mitä minulla ei ole ollut aikaisemmin on tullut ja ihan en pysty vielä sanomaan, allekirjoitanko kaikkea.

Perjantaina siis perehdyimme enemmän Yin-joogaan. Teimme harjoituksia ja perehdyimme teoria puoleen. Olin varannut itselleni Perjantai ja Lauantai yöksi hotellin, joten koulutuspäivän jälkeen pääsin heti omiin oloihini.

Viikonloppu oli kyllä antoisa ja innostava. Lauantaina ja Sunnuntaina kävimme läpi mm meditaatiota, hengitysharjoituksia, äänimaljoja, yin-ja yang meridiaaneja ja kiinalaisen lääketieteen peruskäsitteitä viiden elementin kautta.

Se että pääsimme kokeilemaan äänimalja- tuntia oli todella mieleenpainuva kokemus. Siinä sain helpommin itseni "mukaan" juttuun.

Selkeästi huomasin, että minun kroppani ja pääni pisti vastaan "olemista". Se on ollut minulla ongelmana ennenkin, mutta sitkeästi vain olin mukana.

Koulutuksen jälkeen olen nyt harjoitellut sen 4 kk itsenäisesti. Valitettavasti Korona tuli ja peruutti muut lähipäivät, mutta saimme todella hyvät verkkomateriaalit itseopiskeluun.

Nyt Kesäkuun alussa pitäisi olla 4 päivän lähipäivät tiedossa. Pidetään peukkuja, että ne toteutuu. Siellä pystyy tekemään näytöt, jos haluaa, mutta minä en ole vielä valmis siihen. Haluan tehdä tämän asian nyt rauhassa ja koska Kevään ryhmällä on nyt lähipäivien puuttumisen vuoksi mahdollista osallistua Syksyn ryhmän tunneille, otan tämän kortin ja teen omat näyttöni vuoden lopussa.

Joten hitaasti, mutta varmasti tässä kouluttaudutaan. Tämä koulutus on sellainen, että sitä ei voi suorittaa, se pitää kokea. Ja voin kyllä sanoa, että kun olen tätä Yin Joogaa tehnyt kotona, kaikenlaisia tuntemuksia on päässyt vapaaksi. Ehkä ne vanhat asiat, jotka ovat hautautuneet kehoon, lähtevät pois. En tiedä, mutta jotain tapahtuu. Opettaja sanoi, että asanat päästävät vanhoja juttuja pois ja on ihan normaalia, jos rupee itkemään kesken harjoituksen. No se on kyllä koettu jo.

Sen olen myös huomannut, että harjoituksia tehdessäni olen saanut monia ideoita. Olen pääsyt kokemaan sen itse, että kun rauhoittuu niin asiat loksahtavat itsestään paikoilleen. Tämä on suuri ilo ja "työkalu" minulle. On motivoivampaa olla vaan, kun huomaa, että se tekee itselle hyvää.

Harjoitukset jatkuvat- lisää tästä koulutuksesta myöhemmin

- Ota iisisti Terveisin Mari




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pyöräilyä

Pikkulaukku

Nenähengityksen tärkeys